niedziela, 23 października 2016

Podaruj mi coś cennego





Mądra Kobieta żyła wśród gór. Któregoś dnia, nabierając wodę ze strumienia, znalazła cenny kamień. Wrzuciła go do plecaka i ruszyła ma wędrówkę. Mądra Kobieta kochała wędrówki po górach. Pewnego dnia na swojej drodze spotkała Wędrowca. Był zmęczony, wycieńczony i bardzo głodny.

Mądra Kobieta bez wahania otworzyła plecak i podzieliła się swoimi zapasami. Mimo zmęczenia, Wędrowiec dostrzegł kamień w plecaku Mądrej Kobiety i zachwycił się nim.

Kiedy tylko zaspokoił swój głód i nieco odpoczął, poprosił Mądrą Kobietę, by podarowała mu kamień. Zgodziła się, a Wędrowiec odszedł w dalszą drogę, ciesząc się swoim szczęściem. Wiedział, że kamień ma wielką wartość i, że jeśli go sprzeda, do końca życia będzie wiódł dostatnie życie.

Minęło kilka dni. Wędrowiec zawrócił ze swojej wędrówki i zaczął szukać Mądrej Kobiety. Po kilku dniach udało mu się ją odnaleźć. Zwrócił jej kamień i wyznał:
„Dużo myślałem. Wiem, że ten kamień jest bardzo wartościowy, ale oddaję Ci go w nadziei, że podarujesz mi coś o wiele bardziej cennego. Jeśli możesz, ofiaruj mi tę rzecz, która pozwoliła Ci dać mi ten kamień”…

Prawda, że to była bardzo Mądra Kobieta?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz