sobota, 9 stycznia 2016

Nie możesz zatrzymać żadnego dnia, ale możesz go nie stracić




Żeby nie stracić dnia trzeba się ciężko napracować, a i tak powszechnie wiadomo, że nie na wszystko mamy wpływ. Przepraszam. Z tą powszechnością to przesadziłam – istnieje pełno haseł w stylu:
Możesz wszystko, sukces czeka za rogiem, wystarczy, że się obudzisz i uśmiechniesz do innych a Twoje życie zmieni się”.

Móc "wszystko" mnie nie zadowala, bo znaczy tyle co "nic". Sukcesu nie chcę spotkać, wolę go przeżywać, a niektóre osoby uśmiechające się do mnie chętnie wysłałabym w Kosmos.

Budzik dzwoni – ta myśl brutalnie przebija się przez sen, dając sygnał mojemu JA, by rozpoczęło codzienną „szamotaninę”. Sen nie sen trwa nadal. Automatycznie uporam się z moją fizjologią, higieną i urodą, i dotrę do pracy na czas, tracąc kolejny poranek. A przecież chciałam go zatrzymać … 

Jaki to dzień? Jak chcę go przeżyć? – pytam siebie zaspana. Staram się celebrować każdą chwilę. Witaj Dniu. – Jak dziś wyglądam? zastanawiam się zerkając w lustereczko? I już wiem, co na siebie włożę i jakich perfum użyję. Ma być świeże, miłe w dotyku, ciepłe i odpowiednie do zadań, jakie dziś chcę wykonać. 
Przepraszam. Tym razem przesadziłam z chceniem. Są zadania zlecone przez pracodawców, klientów, partnera, no i te najważniejsze – zesłane przez los, na które nie mam wpływu. Jak pięknie powiedział kiedyś klasyk – nie chcę ale „muszę”. Semantyka jest bardzo ważna. Kiedy myślę, że chcę mam motywację, by po to sięgać, kiedy muszę – rodzi się we mnie bunt. Chcę przeżyć ten dzień, czy muszę?

Jasne, że chcę i chcę, żeby było miło. Czy w pracy może być miło? Żeby było miło, trzeba wiedzieć z kim się pracuje. Nie mogę jednak Ciebie znać, jeśli Ty samego siebie nie znasz. Po czym poznać kogoś, kto siebie nie zna? np. nie będzie udzielać informacji o sobie, nie będzie siebie akceptować w tym, co robi itp. 
A wiesz, że jeśli nie potrafisz się odsłonić, nie możesz być bliski dla nikogo i ceniony za to jaki jesteś? Twoje reakcje to nie fakty, ale uczucia. Otwartość to dzielenie się uczuciami. Możesz okazywać innym to, co jest dla Ciebie ważne: co czujesz, jak reagujesz, jak widzisz jakiś problem? Możesz pokazać też innym, że interesujesz się tym, co oni czują, myślą, jak reagują na jakiś problem?

Otwartość jest postawą Człowieka, która pozwala budować relację z innym Człowiekiem. Przepraszam. Znów przesadziłam. Obok otwartości ważne są inne postawy: szczerość, pozytywne nastawienie, równość, ufność, ekspresja, gotowość do współodczuwania itp. Relacje mogą być postrzegane jako wymiana korzyści i kosztów. Korzyści to wszystkie te rzeczy, które się lubi i pożąda. Koszty to wszystko to, czego chcemy uniknąć i jest dla nas nieprzyjemne. Ludzie potrzebują relacji, bo relacje zaspakajają ich potrzeby. Niezaspokojone potrzeby w sferze zawodowej wpływają na te ze sfery osobistej i odwrotnie. A tu już dzień dobiega końca.

Trudno mówić o tym, jak nie stracić dnia, bez poznania siebie, tego, co jest dla nas ważne, w czym jesteśmy dobrzy, a jakie obszary wymagają jeszcze wsparcia? Jesteśmy na początku 2016 roku. Za nami całe mnóstwo doświadczeń, dobrych lub złych, przyjemnych, nieprzyjemnych, pasjonujących lub nudnych. 
Przypomnij sobie ten moment,
jakieś przyjemne doświadczenie,
w którym odczuwałaś ... odczuwałeś przyjemność.
Co robiłaś ... robiłeś,
jak to się zaczęło,
jak potoczyło,
jak zakończyło? ...
Nikt nigdy nie będzie miał dość czasu, aby zrobić wszystko, wszystko dla wszystkich, wszystko dla siebie, wszystko dobrze, itp. Gdy jednak nauczymy się zauważać swoje reakcje, rozpoznawać swoje potrzeby i je świadomie zaspakajać, z pewnością nie uda nam się zatrzymać dnia, ale zmniejszy się poczucie upływu czasu. Witaj Dniu. To jest trudne, ale możliwe.




Fotka skradziona ze strony: https://pl.semstorm.com/blog/jak-szybko-zwiekszyc-szanse-na-skuteczne-seo

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz